11. května 2016

Hubne se při kojení? Část 1. co se píše a říká


Pro mě je kojení velkou výsadou, které si vážím a jsem ráda, že po pár problémech a myšlenkách, že už to vzdám, jsem to zvládla a stále kojím svoji sedmiměsíční dceru. Prostřednictvím mateřského mléka předáváme našemu miminku vše potřebné pro jeho správný růst a vývoj a z toho důvodu by si kojící maminky měly dávat větší pozor na to co jedí a vlastně i co provádějí se svým tělem. 
 
Při kojení by maminky v žádném případě neměly držet žádnou „dietu“,jelikož při drastickém hubnutí se všechny škodliviny a toxiny, které se spolu s tuky odbourávají z těla, dostávají i do mléka. Maminky by naopak měly jíst pestrou a vyváženou stravu a snažit se kvantitu spíše nahradit kvalitou. Rozhodně neplatí rady našich babiček, že máme jíst podobně jako v těhotenství „za dva“.

V chytrých knížkách se uvádí, že kojící žena průměrně denně spotřebuje na tvorbu mléka 300 – 500 kcal, což by mohlo být přirovnáno k úbytku váhy přibližně 0,8 kg měsíčně, pouhým plným kojením dítěte. Takže maminky, vy, které nemůžete cvičit z jakýkoliv důvodů, nemusíte být smutné. Pouhým pohlídáním stravy, nepřejídáním se a nepřeháněním to s tučnými a sladkými jídly budete pomalu ztrácet na váze díky kojení a procházkami s kočárkem, které určitě provádíte téměř každý den.

Maminky, které teprve čekáte své miminko, nebo jste krátce po porodu a trápí Vás už déle určité problémové partie na Vašem těle, budete mít teď radost. Neboť kojení přináší další výhody. V šestinedělí máte totiž jedinečnou šanci zhubnout tam, kde se Vám to už dlouho nedaří. V období šestinedělí není totiž u žen ještě obnovena produkce ženského hormonu – estrogenu, který se u žen podílí na modelování a zaoblení křivek, zejména v oblasti prsou, zadní strany stehen a hýždí. A tak ženy po porodu většinou hubnou a získávají takovou štíhlou postavu, jakou neměly ani před porodem. Laktace je jediné období, kdy má žena možnost zaútočit na trvalé tukové rezervy na zadku a bocích. Ale pozor, ženy si v průběhu tohoto období zvykají zbytečně více jíst, a když se hormonální cyklus po několika měsících vrátí opět do normálu, estrogeny obnoví svoji činnost a dámy opět začínají nabírat kilogramy. 

Známý mýtus, že kojením se hubne může být u plno maminek pravdou. Jak jsem napsala výše, kojení je energeticky náročné a v některých článcích se dočtete že plné kojení dítěte se může rovnat hodině tanci či tenisu. Avšak mějte na paměti, že jak dítě roste a vy postupně nahrazujete kojení příkrmy, energetický výdej z kojení se postupně snižuje a pokud budete stále jíst stejně, myšleno více než je adekvátní denní příjem, začnete opět nabírat na váze.  

Navíc, pokud maminky krátce po porodu mají obavy z určitých potravin, které mohou způsobit bolení bříška či alergickou reakci u jejich čerstvě narozených miminek a snaží se je omezit, mají opravdu ideální možnost využít toto období a zabojovat s kily nabranými v těhotenství. Protože, kdy jindy budete mít opravdu silnou motivaci vyhnout se čerstvému pečivu, kynutému těstu, čokoládě a jiným potravinám způsobujícím nadýmavý efekt na trávení Vašeho děťátka.

Žádné komentáře:

Okomentovat